עם צאת השיר חורג הזמר ונותן הסבר על השיר • האזינו

דוד קליגר No Comments on עם צאת השיר חורג הזמר ונותן הסבר על השיר • האזינו

בימים אלו יוצא הזמר נאור כהן בסינגל נוסף "האמונה", 'האמונה' – אומר נאור וגם שר – 'היא לא רק שאלה מופשטת ופילוסופית על מציאות הבורא אלא היא כוח החיים שמפעם בנו היא הלב של עם ישראל והראיה לכך היא שכשהגענו לגבול הכאב היא התפרצה גם אצל אותם שלטענתם אינם מאמינים

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים אלו יוצא הזמר נאור כהן בסינגל נוסף "האמונה".

וכך מספר נאור על השיר החדש:
חלק מהאומנות של הכתיבה זה להעביר את המסר והמחשבות ויחד עם זאת לתת לכל אחד מקום למצוא את עצמו בשיר, יש מי שמדבר אליו מסר כללי ויש מי שידבר אליו מסר שנוגע לחייו האישיים.
ב"ה אני זוכה כבר 12 שנה ללמוד תורה יום שלם, כיום בישיבה מוכרת בירושלים ומכוח זה באות מילות השיר – אני רוצה לחרוג ממנהגי ולהסביר את השיר ואת העומק שמאחורי החרוזים.

אסביר בהסבר חופשי לפי סדר הבתים:
התורה היא אין סופית ולכן תכלית הידיעה שלא נדע, וכמו שכותב נפש החיים שכל ההשגות של האר"י בתפילה הם רק טיפה מן הים לעומת מה שכיוונו אנשי כנסה"ג כח הדמיון לא יכול להשיג השגה שכלית, על אף כך אני רוצה ללמוד כפי כוחותיי ולגלות את הסודות – פנמיות התורה שזה הטוב שמאחורי המציאות העלובה של העוה"ז.

אחרי הלילה בא היום – הלילה מסמל את הזמנים הקשים , העוה"ז נמשל ללילה והעוה"ב ליום. אך גם שבאה לאדם הישועה זה לא פשוט להבחין בה, עולם חשוך הפך לעולם זוהר – "המשיח עתיד להפוך את כל העולם לזוהר תורה".

האמונה היא לא רק שאלה מופשטת ופילוסופית על מציאות הבורא אלא היא כוח החיים שמפעם בנו היא הלב של עמ"י והראיה לכך היא כשהגענו לגבול הכאב היא התפרצה גם אצל אותם שלטענתם אינם מאמינים…וממנה הכוח להמשיך לקוות אל הטוב האלוקי .

יבוא היום והאמונה שאצל חלק מעמ"י מאוד חבויה תתגלה ותאיר את החיים, והמעשים יהיו שלה- מצוות שנובעות מתוך האמונה ולא מעשים טכניים יבשים ואז הכל ישוב לפרוח ולהבנות כבתחילה – "בנה ביתך כבתחילה".. ואפי' אם חיים שלמים עברו ללא ערך ניצוץ אחד של האמונה יבעיר את הכל- כדברי הנביא " והיה בית עשב לקש…" אלו הם כוונותיי ואלו הם שאיפותיי.

האזנה נעימה מלאת אמונה!



0 תגובות